Pagina 1 van 37 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 361

Discussie: hsp en geluid

Junior kliederr's schermafbeelding

hsp en geluid

omdat we zien dat er regelmatig topics geopend worden met betrekking tot geluid (topics die allemaal nèt zo van elkaar afwijken dat het waarschijnlijk verwarrend zou zijn ze samen te voegen)
    open ik hierbij een verzameltopic.

hsp en geluid.

wil je iets kwijt over geluid, heb je last een bepaald geluid, ben je overgevoelig voor een geluid, wil je weten of er meer mensen zijn die dat hebben en hoe zij er mee omgaan of wat dan ook: vanaf nu kun je hier terecht.

namens de mods,
    :klied:
    Laatst gewijzigd door kliederr : 28 oktober 2009 om 22:54
    of een zwarte kat al dan niet ongeluk brengt hangt er vanaf of je een mens bent of een muis
    kliederrs website

Inactief
    Ik kan echt niet tegen harde geluiden, daar word ik heel onrustig van bv vuurwerk, een boor, een motor die langsrijd en ga zo maar door. Mijn dochter van 7 heeft hier ook last van, zo blijven wij met zijn tweeen met oud en nieuw ook altijd binnen terwijl de rest dan buiten staat. Wat ik ook erg vervelend vind is als het op bv een verjaardag erg druk is en je allerlei mensen steeds harder door elkaar heen hoort praten, dan zou ik het liefst weglopen. Of dat dit met hsp te maken heeft weet ik niet maar ik heb het al mijn hele leven.

Liefs chiari.

Junior
    Ik heb er niet echt last van, maar ik merk dat ik op bepaalde momenten veel
    gevoeliger ben voor geluiden dan anderen, klinkt dat voor iemand bekend? Het
    ene moment heb ik nergens last van, het andere moment "dreunt" het kleinste
    geluid erg door. Misschien als ik moe ben of iets dergelijks, ik weet eigenlijk
    niet wanneer het gebeurt, ik zal er eens op letten.

En bij een teamvergadering wil ik na 1,5 uur ook graag weg terwijl we nog een
    half uur moeten. Dan ben ik hetzelfde als jij chiari, de stemmen klinken steeds
    harder en iedereen praat door elkaar. Ik pik dan niets meer op en wil het
    liefst weg.

Moderator fri's schermafbeelding
    Waar ik standaard niet tegen kan is het geluid van harde motoren, scooters en dat soort dingen. Je hebt ook van die zoemende geluiden in winkels van bepaalde luchtsystemen, daar word ik ook heel erg naar van. Wat dacht je van die hij-machines, die met geweld van die palen de grond in stampen. Ze doen hier momenteel niet anders en ik erger me stijf...

Bij tijd en wijle ga ik door het lint als het bestek te hard in de la wordt gegooid.

En verjaardagen; ik heb het talent om gesprekken van 20 man tegelijk te volgen en zelf ook een gesprek te voeren met nummer 21. Dat begint me soms echt wel te duizelen inderdaad.
    Een frisse herfstwind waait gedachten op een rij - Loesje

Lid 1977Ikke's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fri Bekijk bericht
    En verjaardagen; ik heb het talent om gesprekken van 20 man tegelijk te volgen en zelf ook een gesprek te voeren met nummer 21. Dat begint me soms echt wel te duizelen inderdaad.
    Herkenbaar en weet je dat ik het feitelijk heel lang niet eens echt door heb gehad. Oke als ik van een verjaardag kwam had ik soms last an tuutende oren en was ik behoorlijk vermoeiden overprikkeld. Maar ach het zal wel wat te druk geweest zijn dacht ik dan.

Nu ik echter met mannetje naar verjaardagen ga is het me behoorlij duidelijk geworden dat ik idd alle gesprekken volg. Ookal sta ik daar op de verjaardag niet zo bewust bij stil en lijkt alles wat ik volg van een afstand ietwat met vertraging binnen te komen.

Maar mannetje heeft het dus geregeled gehad dat hij bij thuiskomst vertelde dat hij het met die of die daar en daarover nog had gehad en dan zei ik "ja weet ik je had het hier en hier over". Nu is hij eraan gewnd, maar de eerste eren keek ie me toch wel vreemd aan, want dan zij hij "hoe kan dat nou, ik zat helemaal aan de andere kant van de kamer, iedereen was aan het praten, de muziestond aan en wij waren niet hard aan het praten". Tsja allemaal waar, maar toch had ik alles bijna gehoord.

IndianSummer
    Guest
    ik ben ook zo (in veel gevallen overgevoelig) gevoelig voor geluid.
    maar merk dit vooral als ik moe ben.
    Het geluid van brommers, voorbij razende auto's ja zelfs het getjilp van vogels kan me dan wel eens ernstig irriteren.
    maar ik vindt geluid soms ook wel heel fijn.
    mijn favorite muziek zet ik graag een paar decibellen hoger.

liefs marloes

Guru carolinnee's schermafbeelding
    geluid valt bij mij nogal mee alhoewel ik liever niet in drukke ruimtes kom
    vroeger als kind had ik wel een geluidsprobleem
    namelijk de ambulance ik kon dit geluid echt niet verdragen en ging er dan ook vaak bij wenen
    nou ja gelukkig is dat nu niet meer het geval
    ik ben dus positief geevolueerd

caro
    *paint your heart with love and understanding*

Inactief
    Op geluiden reageer ik heel verschillend. Hangt er idd ook vanaf of ik moe ben of niet. Als ik moe ben irriteerd het meest zachte geluidje nog of hoor ik juist de helft niet. Wat dat betreft ben ik een rare.

Een aantal jaartjes terug waren m'n mams en ik aan't fietsen en toen vloog er zo'n oud vliegtuig over (waar er nog maar 2 van werkend waren). Ik stopte toen, niet alleen om te kijken, maar ook om dat ik z'n geluid niet echt lekker vond. Zei nog tegen m'n mams...zou me niks verbazen als ie straks neerstort (en dat terwijl ik nog nooit zoiets had horen voorbij komen). En ja wel hoor, 's avonds op 't nieuws vertelden ze dat het ding neergestort was.

Hoe het nou precies werkt met geluid bij mij weet ik nog steeds niet. Ben nu bijvoorbeeld doodmoe en heb licht hoofdpijn. Elk geluid komt nu dubbel zo hard bij mij binnen lijkt het wel. Dit kan met een uurtje best weer over zijn en soms kan het ook erger worden. Ach ja, de ene keer went het beter dan de andere

Junior Tess's schermafbeelding
    Hard geluid a la een brandalarm kan ik niet tegen, dan ga ik huilen Dat is gewoon te veel en te hard en te lang voor mij.
    Ik heb meer moeite met andermans geluid dan het geluid wat ik produceer. Ik hoor naar mijn idee alles, ik kan me ook erg irriteren aan geluid. Zolang ik het zelf produceer is het meestal wel te doen.
    Niets is zo gewoon als het verlangen om bijzonder te zijn (Shakespeare)

*Je bent nooit te jong om iemand iets te leren*

Junior Arnold's schermafbeelding
    Bij mij zit het qua geluid niet altijd in het volume heb ik gemerkt. Tijdens een concert heb ik over het algemeen nergens last van maar van ruis op de radio word ik helemaal gek!

Door elkaar heen lopende gesprekken vind ik ook niet echt prettig. Ik kan me dan niet focussen op één gesprek.

Arnold...
    Makkelijker kunnen we het niet maken. Leuker wel !!!

Regels voor berichten